tisdag 2 mars 2010

Knoppar

Jag blev utmanad av Ia nyckelpiga att visa min fjärde bild i den fjärde mappen. Jag har lite svårt att veta exakt vilken som är den fjärde mappen eftersom att jag har bilder på så många ställen, men den fjärde mappen jag klickade in mig i är från förra våren. När eleverna skulle träna på knoppisarna gick jag runt och försökte fota några. Med den fjärde bilden får jag presentera:

Tada! Jätten Kastanj.

Jag kunde inte låta bli att visa Eka Papiljott också. Hon är så fin. Jag älskar knoppisarna. Ett otroligt bra sätt att lära sig skilja på träden, även då löven har gömt sig.

Det passar så bra med knoppbilder just nu. Knopparna har ju suttit där sedan i somras, hela långa vintern, för att snart, snart äntligen få slå ut. I alla fall så snart att man kan få börja längta riktigt ordentligt efter vår nu!

3 kommentarer:

  1. Det var ett fint och riktigt passande reprtage!

    SvaraRadera
  2. Fina knoppbilder! Väcker minnet av förra vintern då jag övade massvis med knoppar inför en tent i dendrologi. Kastanjeknoppen är extra vacker.

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt härliga knoppbilder!!! En doft av vår...

    SvaraRadera