tisdag 3 juli 2012

Mer sommar på gång

 
Idag tittade ju solen fram ett tag och jag tänkte att det är ju juli och nu ska jag banne mig pumpa upp poolen till D för lite bad. Men så satt jag en stund vid fiket nere vid sjön och frös och kände att jag ångrade mig. Det är inte tillräckligt dags än.
Det lönar sig verkligen att gödsla. I våras flyttade vi nävorna till den här rabatten i hopp om att de skulle trivas bättre och hällde på ordentligt med ny jord och en hel del koskit. Voila! Till och med blåklockorna blommar som aldrig förr. Riktigt nöjda är vi.
I häcken har vita smultron spridit sig utan minsta ansträngning från mig. Och skörden från igår kväll blev så stor att jag inte orkade äta upp allt. Några smulgubbar hade mognat också. Skålarna har jag ärvt från farmor. Grädde och socker på det, så är sommarkvällen gjord!

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas att sommarhettan som vi har haft här nere i Skåne idag har spridit sig upp till er också så att lilla D får njuta av lite härligt poolbad. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder!
    Ha nu en härlig torsdag!

    kramkram

    SvaraRadera