måndag 18 januari 2010

Och så var det ju det där med att måla tavlor...


Ifall att någon där ute skulle börja fundera hur det ska gå när de läser mina funderingar om att måla tavlor, så vill jag berätta. Det kommer inte att bli några riktiga tavlor. Jag har mest tänkt att stå framför duken och vifta lite snitsigt med penseln...
Skämt åsido, jag tänker att jag ska måla bokstäver. Några ord här och där. Och kanske en och annan liten enkel figur. Igår började jag enkelt med att öppna färgtubarna och blanda färg. Det var väldigt tillfredsställande. Jag kom underfund med att det var svårt och att jag nog skulle behöva en smalare pensel. Och en roller. Men å, så roligt det var! Det blev en liten kladdtavla att träna på. Jag har tusentals idéer och är lite rädd för att börja med dem. De kommer inte alls att bli som jag tänkt. Men ändå - så så så kul!

3 kommentarer:

  1. underbart att bara kladda lite hursom.
    det är då känslan kommer och man kan ge sig ut på lite större vatten :)
    det kommer att gå så bra så!
    kramelikramar

    SvaraRadera
  2. Härliga färger. Inget blir någonsin som man tänkt sig men oftast blir det rätt bra ändå :) Så låt fantasin flöda och visa dina resultat under vägen!

    SvaraRadera
  3. Klart du ska pröva, lek och njut av processen.. resultatet är inte alltid det viktiga!!

    kramar

    SvaraRadera