tisdag 15 februari 2011

Lov i tvättstugan

Jag fryser för mycket för att vara några längre stunder utomhus, så jag försöker rensa skräp ur en bokhylla och kläder ur tvättkorgen i stället. Dessutom försöker jag sticka färdigt kjolen men blev väldigt sugen på att påbörja en ny mormorsfilt. Eller mormorsrutor till tofflor. Eller till en väska. Eller till en pall. Till mormorsfilten håller jag på och letar garn som stämmer både till kvalité och färg. Härlig sysselsättning på lov!

Jag prenumererar på flera tidningar som fyller på med massor av inspiration. I tvättstugan på torkskåpet samlar jag tidningsurklipp med inspiration för att jag lätt ska se dem. Hur gör ni?

8 kommentarer:

  1. Iom att jag är väldigt modeintresserad brukar jag lägga upp det jag inspireras av, stilar jag tycker är snygga osv på bloggen, så då vet jag var jag har det är lite för slarvig för att klippa ut och så, risken är att det hamnar överallt. Men ibland gör jag även det..:) Och om jag har inspiration till att göra ett nytt smycke eller göra något med något av min inredning så håller jag det i huvudet tills det är gjort..:)/L

    SvaraRadera
  2. vilken fin inspirationssamling! ha en trevlig tisdag!

    SvaraRadera
  3. Haha....ja jag försöker ju tränga in allt i det här huvudet som nu bara bubblar över av allt som vill hinnas med. och så bokmärker jag alldeles för många sidor som jag ramlar över.... Skulle verkligen behöva ett inspirationsställe här i hemmet....men det är såklart ett av alla de projekt som är inklämda i huvudet:)

    Ja....det var inte macarones jag gjorde men det är väldigt likt....den stora skillnaden är att dessa INTE går att misslyckas med:) Ska ta å slänga upp lite bilder samt recept så snart jag hittar lite tid:)

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Vad smart! Jag har gjort ett litet kollage som sitter i mitt arbetsrum.

    SvaraRadera
  5. Du måste ju virka en mormorsfilt till Ert lilla mirakel. Jag skulle satsa på olika turkosa färger, det passar både till pojke eller flicka eller blanda rött, vitt, och marinblått.

    Hälsningar Åsa E

    SvaraRadera
  6. Jag har min inspiration i en pärm med utklipp och olika mönster. Sen har jag en mycket STOR mapp på datorn. Där har jag massor med bilder. Jag försöker vara lite miljövänlig och skriver inte ut dem.

    SvaraRadera
  7. härligt med inspiration!
    själv har jag en hel del inspiration på insidan av en utav mina garderobsdörrar :) men jag har planer på att köpa ett block som jag kan fylla med härliga bilder :D

    kram

    SvaraRadera
  8. Vilken smart idé. Har gjort en inspirationsbok där jag samlar det jag gillar. Eller så lägger jag bilderna under mitt genomskinliga skrivbordsunderlägg.

    SvaraRadera