fredag 6 maj 2011

I väntan på det som gror...

Det mesta är nu sått och planterat i trädgården och då väntar den roligaste tiden, tycker jag. Att vattna, spana efter små gröna tecken på att sådden har grott i jorden. Att gödsla och fylla på med fler sommarblomster i krukor allt eftersom. Mannen ska snickra ihop en planteringsbänk inom kort, det ser jag fram emot. Det börjar bli lite tungt att sitta både på huk eller ligga på knän och plantera. Jag drömmer om ett litet blomsterhörn med krukor i ena delen och en tunna med regnvatten vid sidan om. Hoppas det blir så.
Och förresten. Idag har vår hägg börjat blomma och dofta. Vår bästa tid är nu - allt ligger framför oss!

Bilden är från det senaste numret av Allt om trädgård. En av de bästa delarna i den är Annikas dagbok. Några sidor med underbar inspiration. Hennes blogg finns här.

Hoppas att ni får en riktigt skön helg!

3 kommentarer:

  1. Visst är det härligt nu? :) Jag sår för fullt här hemma medan jag inväntar tillträdet till hus-huset. Visa gärna din odlingsbänk sedan!

    SvaraRadera
  2. Jag går och tittar varje dag på hur långt mitt odlande har kommit =O)

    SvaraRadera
  3. låter härligt!
    hoppas att ni får njuta i massor denna helg!

    kramelikram

    SvaraRadera