måndag 23 maj 2011

Trädgårdsmat

Jag håller på med en liten lista på saker jag längtar efter att äta i sommar från vår trädgård. Inget smakar så gott som att kunna hämta eget! Det är egentligen mannen som grejar mest med det ätbara, medan jag pysslar mer med blommor och i ärlighetens namn kanske gärna bara sitter och njuter eller allra helst läser en bok i en skön stol. Men som sagt. Jag äter gärna också. Det här hoppas jag att vår lilla trädgård (eller min man) bjuder på i sommar:

- potatis Nuläge:


- squash
- dill, gräslök och kryddor
- bondbönor och sojabönor Nuläge:

- rädisor
- rödbetor
- olika sallad Nuläge:


- lila morötter
- mangold (nytt för oss) Läget just nu:


- smultron och hallon
- klarbär (förra sommaren fick vi inga, någon sjukdom drabbade trädet)
- selleri (nytt för oss)
- chili och paprika
- och så klart tomater, tomater och tomater... Och till hösten gärna äpplen... ;)

Har ni något i jorden som ni hoppas på?

1 kommentar:

  1. Wow vad trevligt det ser ut! Vi kommer också ha en hel del ätbart i år. Ska snart posta bilder. :)

    SvaraRadera