lördag 7 maj 2011

Tack för en underbart vanlig dag

Idag har mannen arbetat på bänken och när jag inte har arbetat själv har jag faktiskt suttit i stolen och tittat på. Under tiden kommer jag på nya trädgårdsprojekt som jag helst vill genomföra direkt. Nu ska bordet oljas och till det svetsas ihop en ho där jag kan ha jord när jag planterar. Snickras ett hyllplan till krukor och sen är det klart för användning och pyntning. Redskap ska hängas upp och blomkrukor ställas dit. Jag är lite feg med att sätta ut blommor i krukor riktigt än, jag litar inte riktigt på temperaturen på nätterna...



Till lunch åt vi en underbart god toast med potatissallad, kyckling och edamamebönor. Finns det något bättre än att äta utomhus i solen?



Och häggen. Ljuvligt doftar den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar