söndag 1 maj 2011

Valborgsmässoafton


Hela dagen njöt vi i trädgården. Vi sådde sallad, rädisor, morötter, mangold, dill , mer gräslök, zuccini, borstnejlikor och temynta, så nu får vi verkligen inte missa att vattna. Vi planterade om rabarbern, gamla trötta pelargoner och planterade ut ännu fler dahlieknölar. Vi tog ner två getingbon som de fräckisarna hade börjat bygga på vår altan och vi lade bönor i blöt för att sätta ner i jorden idag.


Dessutom kom min svägerska hit med barnvagnen vi ska överta, tillsammans med en massa små kläder. Så en vårafton blev som julafton och längtan efter juli blev ännu starkare.

3 kommentarer:

  1. Låter som en alldeles utmärkt dag tycker jag.

    SvaraRadera
  2. mysigt med lite vårfixande :) vi tänkte också plantera lite snart. eller, rättare sagt, min man får göra det, för jag kommer knappast ner med magen i rabatterna för att böka runt :)

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder från en mysig dag! :) Här har det inte blivit speciellt mycket trädgårdsarbete de senaste dagarna på grund av kylan och nattfrosten som vi har haft tre nätter i sträck nu. Oroar mig lite för den skada den har gjort på fruktträden som alla står i full blom just nu och vår potatis som var grön och fin innan. Men det är bara att hålla tummarna och hoppas på det bästa.

    KRAM

    SvaraRadera